Saturday, October 21, 2017

Avonturen van een apenkaartstuurder

Een vriendin van mij wist dat ik nog geen apenkaart uit Turkije had. Apenkaarten waren niet te vinden, maar geen nood. Bij Özel Fotografgilik kun je elke gewenste afbeelding laten maken. Een aapje erin geplakt en daar is dan die unieke apenkaart.


Maar waar vind je een postzegel? De buschauffeur was zo vriendelijk met een volle bus naar een postkantoor te rijden. De kaart ging natuurlijk de bus rond en de mening was dat dat aapje toch wel heel erg op de president leek. Mijn vriendin werd afgeraden om de kaart te versturen.
Inmiddels had de buschauffeur een postkantoor gevonden. Dicht. De postbeambte lag te slapen. Hij werd wakker gemaakt. Hij plakte een postzegel en plaatste een forse stempel erop.
Terwijl mijn vriendin nagelbijtend afwachtte of hij wel zou aankomen, arriveerde hij gewoon in mijn brievenbus. Alleen de postzegel was verdwenen.

No comments:

Post a Comment